PASTI PUTRA PERMAI (3P) TERUS CEMERLANG.... JUARA SAJAK PEREMPUAN ALAMRIA PASTI KEBANGSAAN 2013, NAIB JUARA KALAM JAMAIE ALAMRIA PASTI KEBANGSAAN 2013, JUARA SAJAK PEREMPUAN, JUARA KALAM JAMAIE ALAMRIA PASTI SELANGOR 2013, JUARA KESELURUHAN ALAMRIA PASTI PUCHONG 2013, NAIB JUARA BOLAJARING PESTA SUKAN NEGERI SELANGOR 2013, JUARA BOLAJARING, JUARA BOLASEPAK PESTA SUKAN PASTI NEGERI SELANGOR 2013!!!

Ahad, 16 Mei 2010

SEKITAR MAJLIS BACAAN YASIN, DOA SELAMAT & SOLAT HAJAT 3P

Pukul 6.30 petang, keadaan di 3P masih lengang dengan hanya En Hamdan dan Tuan Haji Latib menyusun meja di bawah khemah dan 2-3 orang pelajar transit yang masih belum diambil oleh ibubapa mereka.

Pukul 7.00 petang, beberapa orang pelajar dan ahli keluarga mula sampai. Menjelang maghrib, saf pertama di bahagian muslimin penuh, begitu juga di bahagian muslimat. Cikgu Hanum telah mula membawa kanak-kanak ke atas - sebab ada aktiviti mewarna lepas maghrib nanti.

Alhamdulillah, cuaca begitu baik sekali pada hari Jumaat 14 Mei 2010. Para jemputan mulai memenuhi premis 3P selepas solat maghrib. Maklumlah, ramai ibubapa yang baru balik kerja.

Imam pada malam itu adalah Pak Mat yang juga imam Surau AlMunawwarah & Surau Nurul Ikhlas (panggilan mesra pelajar2 3P adalah Tok Mat). Selepas solat Maghrib, Pak Mat mengetuai jemaah untuk bacaan yasin dan doa selamat sebelum memberi sedikit Tazkirah kepada para jemputan. Ianya diikuti dengan solat Isyak berjamaah dan solat hajat.

Sebelum jamuan makan malam, sedikit penghargaan diberikan kepada AJK-AJK 3P yang telah bersara atau berpindah ke tempat lain, Puan Hapipah dan Tuan Syed Abdul Rahman. Turut diberi penghargaan adalah Encik Nuzul Azam, Encik Hamdan, Cikgu Tarmizi, Puan Erlina, Puan Mariana dan Puan Mariam yang telah melatih pasukan bolasepak dan bolajaring pada hujung minggu sejak akhir bulan Februari lepas. Pasukan bolasepak 3P, alhamdulillah, telah berjaya menjadi wakil kawasan Puchong pada tahun ini.

Sempena Hari Guru 2010 ini,pihak pengurusan tidak lupa memberi penghargaan yang tak seberapa kepada guru-guru yang mendidik anak-anak 3P; Cikgu Hanum, Cikgu Hasnida, Cik Hazleen dan Cikgu Jamnah.

Syukur alhamdulillah, majlis berjalan dengan begitu lancar sekali. Hampir 100 orang jemputan (tidak termasuk anak-anak) memenuhi premis 3P pada malam itu, dapat saling berkenalan dan bertanya khabar disamping mendoakan moga anak-anak 3P dan yang lain akan menjalani peperiksaan dengan tenang dan jayanya pada minggu 17 Mei ini. Turut sama mengimarahkan majlis ini adalah anak-anak kelas Iqra' malam bersama keluarga masing-masing .

Insyaallah, kita akan adakan majlis-majlis seumpama ini pada masa akan datang untuk mengeratkan lagi silaturrahim sesama kita.

Ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat menjayakan majlis pada Jumaat lepas. Jazaakallahukhairan kasiiran.

Beberapa gambar yang sempat diambil untuk tatapan semua:
SU 3P, En Hamdan, memberi sedikit taklimat sebelum majlis bacaan Yasin dan doa selamatAntara kaum ibu yang hadir sama dalam Majlis Bacaan Yasin
Pak Mat menyampaikan sedikit Tazkirah sebelum solat Isyak
Jemaah khusyuk mendengar pesanan dari Pak MatKanak-kanak riang...Solat Isyak dan Solat Hajat berjamaahEn Hamdan menyampaikan cenderahati dalam Majlis Penghargaan
Danial menerima cenderahati bagi pihak bapanya, Encik Nuzul, jurulatih bola 3P
Sesi perkenalan.. Member 'kamcing' Raqib dan Haziq Imran, memperkenalkan ibu masing-masing
Beratur untuk mengambil makanan

Menjamu selera..
Apakah nasihat yang diberikan oleh Pak Ya pada tuan bendahari 3P yang
bakal menamatkan zaman bujangnya akhir bulan ini?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan